Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.04.2006 12:17 - Курортно-чаргарска
Автор: don Категория: Други   
Прочетен: 6238 Коментари: 16 Гласове:
0

Последна промяна: 11.04.2006 12:26

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg



Няма срамен труд, така казват. И аз смятам, че е вярно. Ама наистина.
Има обаче една категория трудещи се в България, които продължават да ме изненадват след всяка среща с някой от представителите им.
Не, не са държавните чиновници, те вече с нищо не могат да ме изненадат.
Става дума за хората, които работят по курортите. Бармани, сервитьори, викачи, продавачи на дюнер или сладолед. Лятото в Слънчев Бряг, а зимата - в Боровец. Тук приемаме всякакви вариации - може да са Златни пясъци, Албена, Пампорово или което и да е друго местенце от тоя ранг.

И така, кое е характерното за тези момичета и момчета?
Първо, те никога не говорят за заплатата си, но винаги казват, когато са на процент (без да го споменават) и задължително споменават най-големия си бакшиш за сезона. Т.е. - нас твърдата заплата не ни интересува, ние взимаме част от Пая. На мен ми е омръзнало за слушам за чисти дневни доходи от по 200-300 лева. И бакшиш от еди-коя-си мутра, дето по принцип е много гадна и дърпа сервитьорките. И тук е важно да споменем, че такива неща се приказват от хора, които принципно нямат много пари в себе си. Защото слъгват или защото са си купили ГОЛФ 3-ка на старо с всичките спестени пари.
Второ, тия хора създават у мен усещането за някаква глутница. Толкова са овълчени и така вкупом се наслаждават на одирането на някой замаен швабски пенсионер, че сигурно им иде да вият. Слушал съм да се разказва за лекото дръпване на подаваща се банкнота от 50 EUR от джоба на пиян чужденец с такова удоволствие в гласа, сякаш всеки момент ще свърши. Ясно е значи каква е цената на перфектния курортен оргазъм - 50 EUR.
И въобще няма да говорим за кефа, с който се обяснява как точно да сипеш с 20 грама по-малко в чашата, да измамиш в сметката и т.н. 
Трето, те се разцепват от работа, но се разцепват и от купон. Явно денонощието край морето и зимните преспи е минимум 30 часа. Работят по 15, веселят се по 10 и спят около 5. Винаги се хранят на "персоналски" цени, сякаш е достатъчно да влезеш в някой ресторант, да обелиш 2 модни курортни лафа и да кажеш, че работиш точно ееей там зад оная пряка.
Четвърто, вкупом демонстрират, че подобен скитнически живот е нещо адски хубаво. Няма значние дали квартирата е 3 квадрата на тавана или мазенце за половин дузина. Важното е да си на курорта, нали така?

Е, не го разбирам това.
Както се казва - "Аз не че се бъркам, ама за мен това кюфтетата без лук не са кюфтета!"

Не ме разбирайте погрешно - аз лично познавам страшно свестни хора, със семейство и прочие, за които това е просто най-добрия начин за препитание. Но много повече за онези, за които говоря. Хора, на които не можеш да дадеш заем, защото няма никакъв шанс да го върнат; които с удоволствие разказват как са изритали някой от бара, щото цял час пиел само една минерална вода; които като изядат 150 лева някоя вечер, а на другата си препичат филийки, помнят само първата и охотно я разказват; които принципно си ходят на групички, защото се разбират добре.
А ние си говорим, че куцащото обслужване в България идвало от мутрите, които искали за сезон и 1/2 да си върнат инвестицията и да са на печалба.

Алелуя.




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. sowhat - падна ли ми
11.04.2006 12:38
този път.работя в курорт.модерен курорт. по 12 часа.еври дей.усмихвам се на такива като теб,които ми крещят,защото му е паднало гърнето на колата по пътя. усмихвам ти се дори когато искаш да платиш само за себе си ,а спиш със цялото семейство. не ям филийки.нищо не ям тия 12 часа ,пия само кафе,защото след като си изтърбушил сайта ни имаш още 120 въпроса ,а не мога да говоря с теб с пълна уста.нямам сили за купон вечер, защото след като ти съм се усмихвала цял ден и съм ти давала обяснения и съм организирала изпълнението на всеки твой каприз съм толкова уморена ,че искам да се довлека до леглото само.като междувременно ме чакат и две гладни дечица ,съпруг и някое и друго трудно домашно по английски.не се хваля с бакшишите,защото българите рядко дават такива. дават чужденците.и то пожелание. не бъркам в джобовете ви,а ви изпращам на гъза на географията забравените ви зарядни за джиесем,като само транспорта им ми излиза по скъпо ,от колкото на вас самото зарядно.
не съм си купила голф тройка. купи ми бмв мъжа ми.и то защото не работи в сферата на туризма.иначе ще имаш да чакаш.
и знаеш ли защо го правя?
защото обичам работата си.и усмивката.и моята .и твоята .защото дошъл веднъж, ще се върнеш отново.ще доведеш и приятели.дори ще намерим време някъде някога да пием по едно.да се поздравим за празниците.това е драги ми дон.
и не ни слагай под един знаменател,защото най малкото общо кратно няма да съвпадне с представите ти.
цитирай
2. viki02 - несъгласна
11.04.2006 12:59
Ние сме си родили тези деца на "прогреса", сега що се косим. Не те са виновни, а възможностите, които обществото им предлага. Или не знаем достатъчно ясно значението на обществото? Е, трябва да го знаем.sowhat не е чел внимателно. Има забележка за изключенията от правилото. Обаче те са си изключения. А от време оно, който работи с курортисти си е лицемер.
цитирай
3. sowhat - ама тия лицемери
11.04.2006 13:06
аргирова, ти правят престоя приятен,като излизеш от село или доведеш младато си гадже,за няколко часа и чета доста внимателно.ти специално не си ми интересна.
цитирай
4. don - sowhat
11.04.2006 17:13
Така като те чета, мога с чиста съвест да те сложа в графата "изключения" и се радвам (ама наистина, не знам защо), обаче недей да твърдиш, че нещата, които съм казал, не съществуват. Сигурен съм, че познаваш такива хора. Овълчени.
Радвай се, че не си от тях.

P.S. - Не съм от тия, дето крещят на хората. Аз съм купувач-мечта ;)
цитирай
5. viki02 - sowhat
11.04.2006 19:27
Ти можеш ли да бъдеш коректна? Явно не правиш изключение от гореспоменатите и се засягаш. Аз съм работила на морето, а ти? Познаваш ли темата? Вместо да ме четеш внимателно дай да видим ти с какво можеш да ни зарадваш или се смееш на чужд гроб! Имах една "интересна" съученичка като теб, къде ли не "влезна"! Аз съм тук без претенции за 1 място,то е необективно в моя случай. Словоредствувай! Не ти преча. Като изляза от село се връщам в София и не поддържам млади гаджета.
цитирай
6. viki02 - dоn
11.04.2006 19:58
Аз лично съм близо до мисълта, че мутрите могат да подбират персонала си и да упражняват контрол. Тогава персонала бързо си сменя лицето. Пак излиза, че рибата мирише от главата. И не разбирам, защо толкова те интерисуват хора на това повърхностно ниво и къде ги виждаш толкова много. Аз лично не се заслушвам в тях. Това не е моята песен.
цитирай
7. don - viki,
13.04.2006 09:48
Тия хора не ме интересуват бе. Дразня се просто. И малко се чудя.
В общи линии са ми в игнорлиста, но така или иначе от време на време се сблъсквам с тях.
амин
цитирай
8. анонимен - aman
18.04.2006 16:25
ama sto ne se zanimawate s nesta deto gi razbirate ami ste sednali da dawate akul za tezi, za koito jawno samo ste 4uwali "ama ot edni prijateli na edin moj prijatel deto rabotili ..."
цитирай
9. viki02 - msm0
18.04.2006 18:59
Изпуснала съм ти бисерите, сега се захващам. Ти що не се поровиш в икономическата политика и да ми кажеш защо съсипаха туризма, та сега да констатират ръст. И като не питаш, поне прочети, аз не говоря за мнението на познати, аз съм работила в туризма още 1989, не знам дали си бил роден.
И автора не говори за приятели, а за личното си недоволство, което е ама мнооооооооого основателно. Като говорим пак за същите хорица ще припомня случай, в който живи са заровени момче и момиче в пясъка, софиянчета, в Несебър. Аз това не мога да го направя, освен ако ми доведат Хитлер! Камо ли млади непознати, дечица. Пръстите са им били издрани от опитите да се изровят, за да вдишнат въздух.
И не търси ръст, там дето преди е имало, а сега само строежи гледаме. Моите познати от Англия си ходят по Испания и Италия. А ти си говори некипелите! Ама имат възможност и информация за нашите дебили! Щеше да има туризъм, но политиците си го унищожиха за да си го приватизират. А сега дишай мазилките и говори по-малко.
А за морала по морето хич не започвай да ми говориш. Гола вода! Е, има си фактори, ако това те интерисува изобщо.
цитирай
10. viki02 - ако те интерисува msm0
18.04.2006 19:05
Това със заровените младежи не е изолиран случай и ако не искаш да е от приятели, аз съм основен свидетел по дело с несебърлии. Информация от източника, демек. Ела ме питай как се пазих да не ме убия. Цялото дело фалшифицирано. Начело с доктор Томов от бургаската окръжна болница, всеизвестния. Много може да си поговорим за морето и хората по морето. Събирах доказателства като екскурзовод и срещу един шеф на ресторант, който окраде .... Айде да не впадам в подробности. Питай за морските лъвове каквото те интерисува!
Друг е въпроса кои са придошли от селата.
цитирай
11. acidufo - дон,
18.04.2006 20:09
много добре разбирам за какво говориш. Мой "приятел" е викач на морето, Слънчев бряг. Веднъж му дадох заем 150 лв. Не са много, но за мен не са и малко. Каза "ще ти ги върна до месец", не ми ги върна година. А когато отидох на морето, въпросният си беше купил чисто нов телефон за 600лв. Събрах цялата компания и го принудих да ми върне парите. Имах ги след 30 мин. просто защото господина имаше много пове4е скътани от 150 лв. Но 1 година все нямаше да ми ги върне...
Колкото до хора като SOWHAT - почивала съм в Албена на all inclusive и наистина там ги скапват момичетата и момчетата за некжи си 120 лв. месечно. Вярно, се хранят и спят безплатно, но за тая работа не си заслужава.
цитирай
12. don - acid,
19.04.2006 15:56
и аз имам приятел-викач-продавач-барман-и-не-знам-какво-още, но наистина ми е приятел и не ме лъже със стотинките.
Обаче някак се е влюбил в тоя пусти чаргарски живот - да ходи по курортите, да спи из квартирки и да си къса задника от бач.
Не е спестил нищо. Каквото има, си го носи на гърба. Обаче му се ходи и това е.
Сигурно е заради жените.
Те са опасен стимул :))
цитирай
13. анонимен - az
15.06.2006 23:31
az pyk rabotq tochno tova. Vie ste super obyrkani hora, zabludeni.imal poznat koito go vyrzal s parite... tova znachi li che vsichki sa takiva?vqrno e ima i takiva.. tyi kato sym obgraden ot takiva hora moga da kaja che se sreshtat mnogo temeruti ama i mnogo svqstni hora.vqrno kysat ni gyza ot "bach" ama tova si e nachin na jivot, nqkoi predpochitat da rabotqt na spokoino, leko, v zavod da se priberat da si napravqt salata, da si sipqt rakiq i tova im e... tova e raznoobrazniq jivot, i ne oznachava che toi prodyljava vinagi... kato si na 50 veche ne stava :) ama restorantiorstvoto i turizmyt si sa za cql jivot....
v introto ni opisa kato glutnica gladni HIENI debneshti nqkoq banknota da shtrukne ot nechii job... i tova che nqkoi ima 2-3ma poznati raboteshti tova i pravqt losho vpechatlenie ta chak se vi dokarali do tam che da sednete i da mislite takiva prostotii si e vasha rabota
ima mnogo po vajni i razvlekatelni raboti ot tova da bistrish jivota... s tiq biseri nishto nqma da promenite, a vseki si izbira sam pytq, nikoi nemoje da kaje koi si e izbral pravilniq...

P.S. ama ima mnogo qki biseri :)) zaslujava si minutkata da se prochetat
цитирай
14. анонимен - ico e.
15.06.2006 23:36
super gluposti, sybudete se nishto, vqrno do tuk...
цитирай
15. don - ок,
19.06.2006 13:28
прав си, анонимнико. Зависи от човека. Има хиени, има и пичове. Сам признаваш, че ги има всякакви.
Старай се да бъдеш от пичовете.
И не влагай всичко спестено за мерцедес на старо, PLS! :))
цитирай
16. анонимен - tralalala
08.05.2009 01:12
kvi sa tiq prostotiiii ot 1001 no6t samo ne razbrax qvno pi6a 3 godini po kasno hhehehhehe obi4am taka da pravq hehe iskam da i kaja na taq don 4e ne6to se e izpobarkala daje moje bi e pobarkana az sam vika4 paritesa super alkoxla i qdeneto e bez pari i po4ivkata mejdu sezoniite mi e 3 meseca ta ob6to vzeto da si ebe maikata
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: don
Категория: Други
Прочетен: 119017
Постинги: 8
Коментари: 157
Гласове: 196
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930